Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman: “Wahai Muhammad, ingatlah ketika datang pertolongan Allah dan kemenangan bagimu. Engkau menyaksikan manusia masuk Islam berbondong-bondong. Wahai Muhammad, karena itu bertasbihlah kamu untuk menyatakan syukur kepada Tuhanmu dan mohonlah ampun kepada-Nya. Sungguh Tuhanmu sangat lapang dalam memberikan ampunan kepadamu.” (An Nashr, 110: 1-3)

KAWE_KAWE AMBO

Thursday, 22 September 2011

BASIKAL FIXIE

Apa benda fixie tu?:fixie bike (fixed-wheel bicycle) tu nama sebuah basikal yang menjadi kegilaan remaja sekarang dan towkey yang jual basikal dok tengah buat duit,memang laris habis.Malaysia ni jual la apa saja memang laku,yang pasti bangsa melayu lah yang mendahului.Kenapa ia menjadi kegilaan ramai,mungkin rupanya yang cun-melecun,berkaler-kaler...siapa tak gila beb.

ini la ropernya.....
Harga basikal fixie ni kalau yang mahal mencecah ribuan ringgit dan yang paling murah sekitar RM400 plus something.Basikal ni boleh di lihat dan berada di jalanan biasanya pada waktu petang,awek-awek cun dengan geng-gengnya bersantai,tapi aku jarang melihat orang dewasa tua yang mengayuhnya,mungkin malu atau tak sesuai kot...
Apa-apa pun perkembangan atau trend semasa akan melahirkan Pro dan Kontra,adakah permasalahan sosial remaja akan bertambah kusut bila trend ini akan menjadikan salah satu sebab percampuran para remaja lelaki dan perempuan akan lebih bebas dan tak terkawal, bersamalah kita melihatnya.

Kat negara Jepang
uk(bukan ulu kelang...
Indon..





No comments:

Search This Blog

Loading...

Gadget

This content isn't available over encrypted connections yet.

Archives

PING BUSUK

APESAL TENGOK JER...