Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman: “Wahai Muhammad, ingatlah ketika datang pertolongan Allah dan kemenangan bagimu. Engkau menyaksikan manusia masuk Islam berbondong-bondong. Wahai Muhammad, karena itu bertasbihlah kamu untuk menyatakan syukur kepada Tuhanmu dan mohonlah ampun kepada-Nya. Sungguh Tuhanmu sangat lapang dalam memberikan ampunan kepadamu.” (An Nashr, 110: 1-3)

KAWE_KAWE AMBO

Thursday 22 September 2011

NUFFNANG YANG MENGECEWAKAN

Hari ini hari yang mengecewakan aku,nuffnang telah mengecewakan aku.Pada dasarnya aku jadi bloggers bukan apa tapi minat,bukan nak cari kekayaan dengan iklan,tapi apa orang kata "sambil menyelam,sambil minum air" sebab kita menyelam dalam air,kalau menyelam dalam lumpur makan lumpur la jawabnya.

Dulu bila masuk blog orang terlihat ada kat atas,kat sisi dan kat bawah ada tertulis Ads by nuffnaang ,so aku try la cari apa benda nuffnang tu...rupanya iklan,aku try lah masuk kat website dia dan ,melanggani perkhimatan
dan letaklah kat blog aku seingat aku dari penghujung tahun 2009 sehinggalah sekarang dan baca dan fahamilah syarat sah dan perkara yang membatalkan tapi hari ni aku terbaca sebuah email...


Dear Nuffnanger,

It has come to our attention that your account has been involved in click fraud.

After a thorough check from our system, we are able to find sufficient evidence for click fraud activities. Among possible scenarios are;
- clicking on your own CPC ads repeatedly
- getting your visitors to click your CPC ads repeatedly

Do note that ads are only supposed to be clicked on if the visitor is interested to find out more about it. If the intention of a viewer to click on the ad is to generate income for the owner of the blog, that is against the policy of CPC ads and our Terms & Conditions which you have agreed upon signing up with us.

As such, we're forced to remove all CPC earnings from your account. Should your cash out still contain earnings more than RM50 from mCPM campaigns, it will be processed and sent to you according to our payment policy. Should it not, then it will be rejected.

We strongly advise you not to repeat this, or your blogs and account will be blacklisted and banned from our network.

Cheers,
Community Relations
Nuffnang Sdn Bhd



dari ayat diatas aku cuba fahami secara umunnya ada unsur penipuan la....ala klik sendiri la kalau dalam bahasa mudah.Seingat aku ada la sekali dua terklik,tapi kali ni banyak kali klik la gamaknya,tapi bukan aku yang klik tapi budak-budak kecik yang main,tapi sepatutnya hubungilah aku terlebih dahulu, tanya aku kenapa buat macamni,BAGI AMARAN PERTAMA,tapi alih-alih hantar email dan batalkan pembayaran aku yang sebelum ni RM90.???,pastu bagi amaran dan terus ambil tindakan batalkan pembayaran,kalau bagi amaran tu pada kejadian pertama jer pastu kalau ada lagi selepas ni unsur penipuan baru lah diambil tindakan,kalau nak Blacklist ke Whitelist ke aku tak kisah,selama ni aku bayar bil Streamyx pun guna duit lain....MAAF KALAU TERSALAH ATAU TERKASAR....

No comments:

Search This Blog

Archives

PING BUSUK

APESAL TENGOK JER...