Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman: “Wahai Muhammad, ingatlah ketika datang pertolongan Allah dan kemenangan bagimu. Engkau menyaksikan manusia masuk Islam berbondong-bondong. Wahai Muhammad, karena itu bertasbihlah kamu untuk menyatakan syukur kepada Tuhanmu dan mohonlah ampun kepada-Nya. Sungguh Tuhanmu sangat lapang dalam memberikan ampunan kepadamu.” (An Nashr, 110: 1-3)

KAWE_KAWE AMBO

Sunday 24 February 2013

RAJESH KANNA PUTUS TANGAN


Berita mengejutkan,Rajesh Kanna putus tangan di tetak perompak,
tapi bukan Rajesh Kanna pelakon filem bollywood tu,ini kisah yang berlaku di Plywood..ala nama jolokan untuk negara kita.

Kuala Lumpur: Sekumpulan empat penyamun bertindak kejam apabila memotong dua tangan pemilik kedai besi buruk dalam kejadian di Jalan Klang Lama, di sini, semalam.
Foto


Ketika kejadian jam 5 pagi, Rajesh Kanna, 28, tidur di dalam sebuah bilik di kedai miliknya apabila empat lelaki bersenjatakan parang tiba-tiba menyerang dia dan ibunya yang turut berada di premis berkenaan.
Menurut sumber, mangsa cuba melawan namun dilibas dengan parang manakala ibunya yang cuba membantu diserang.
“Kejadian berlaku begitu pantas dan apabila penjenayah melarikan diri meninggalkan tempat kejadian, baru mangsa menyedari kedua-dua tangannya sudah tiada.
“Mangsa pengsan sebaik menyedari tangannya putus sebelum dihantar ke Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM) untuk mendapatkan rawatan kecemasan,” katanya.
Sementara itu, Timbalan Ketua Polis Daerah Brickfields, Superintendan Aida Abdul Hamid ketika dihubungi mengesahkan kejadian dan berkata, tangan mangsa tidak ditemui di tempat kejadian dan dipercayai dilarikan suspek.
“Kita masih menyiasat motif sebenar kejadian dan jumlah kerugian juga belum dapat dipastikan kerana menunggu keadaan mangsa stabil sebelum mengambil keterangannya,” katanya.

No comments:

Search This Blog

Archives

PING BUSUK

APESAL TENGOK JER...