Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman: “Wahai Muhammad, ingatlah ketika datang pertolongan Allah dan kemenangan bagimu. Engkau menyaksikan manusia masuk Islam berbondong-bondong. Wahai Muhammad, karena itu bertasbihlah kamu untuk menyatakan syukur kepada Tuhanmu dan mohonlah ampun kepada-Nya. Sungguh Tuhanmu sangat lapang dalam memberikan ampunan kepadamu.” (An Nashr, 110: 1-3)

KAWE_KAWE AMBO

Thursday, 13 October 2011

SUAMI JADI KURA-KURA

Ini kisah benar,kisah berlaku di zaman sekarang,ramai suami takut bini kerana isteri tak takut pada suami.Kesian suami kerana terpaksa menanggung dosa isteri,nak di tegur takut tak tegur rasa bersalah.Ini kisah benar yang berlaku hari ini,berlaku di depan mata,selama ini aku rasa hormat pada wanita ini,namun
begitu kadang-kala ia gagal menjadi seorang islam yang mukmin sebab dia selalu mendedahkan aurat(tak menutup kepala)bila bercakap dengan aku dan tak mengira sesiapa sahaja,tapi hari ini aku rasa teruja.Pada hari ini wanita ini telah kehilangan bapa tersayang,setelah selesai upacara pengebumian bapanya ia pulang,kebetulan tempat tinggalnya bersebelahan dengan kedai aku.
Beginilah rupa pakaiannya...

Hari ini adalah hari yang membuatkan aku hilang perasaan hormat kepadanya dan suaminya.Petang ini aku lihat ia berpakaian yang amat menjolok mata,ia berseluar ketat(seluar aerobik) dan berdua dengan suaminya sedang duduk di tepi jalan sedang mencuci longkang dan ramai orang lalu-lalang,maklumlah tepi jalan.Aku rasa teruja bagaimana sikap suaminya yang selama ini memang garang dengan anak-anak,tapi ia gagal membendung isterinya dari mendedahkan aurat,aku amat kesal dengan kejadian yang berlaku pada petang ini.Aku selalu bercerita dengan isterinya pasal aurat,tujuan aku supaya ia sedar yang dia suka sangat membogelkan kepalanya bila berada diluar rumah dan ketika bercakap dengan aku,aku nak tegur pun nanti apa pula katanya,sedangkan suaminya sendiri pun tak berbuat demikian ketika dia ada bersama-sama.Aku bukan nak mencari kesalahan orang lain,tapi sekadar menyesali apa yang berlaku pada orang islam hari ini.
Kesian aku tengok nasib suami-suami yang gagal menjalankan amanat Allah untuk menjaga orang-orang didalam tangunggannya supaya terhindar dari api neraka,kesian pada suami-suami kerana sanggup berkongsi
tubuh isterinya dengan orang lain.Tak sanggup rasanya bila berhadapan dengan masalah begini,dimanakah sikap dan tanggung jawab kita sebagai ketua rumah tangga bila isteri sudah hilang  rasa hormatnya pada suami,kerana kita manusia lain juga turut berdosa...


SUAMI DAYUS

Secara mudahnya cuba kita lihat betapa ramainya lelaki akan menjadi DAYUS apabila :-[br]
1) Membiarkan kecantikan aurat, bentuk tubuh isterinya dinikmati oleh lelaki lain sepanjang waktu pejabat (jika bekerja) atau di luar rumah.

2) Membiarkan isterinya balik lewat dari kerja yang tidak d**etahui bersama dengan lelaki apa dan siapa, serta apa yang dibuatnya di pejabat dan siapa yang menghantar.

3) Membiarkan aurat isterinya dan anak perempuannya dewasanya terlihat (terselak kain) semasa menaiki motor atau apa jua kenderaan sepanjang yang menyebabkan aurat terlihat.

4) Membiarkan anak perempuannya ber'dating' dengan tunangnya atau teman lelaki bukan mahramnya.

5) Membiarkan anak perempuan berdua-duaan dengan pasangannya di rumah kononnya ibu bapa 'sporting' yang memahami.

6) Menyuruh, mengarahkan dan berbangga dengan anak perempuan dan isteri memakai pakaian yang seksi di luar rumah.

7) Membiarkan anak perempuannya memasuki akademi fantasia, mentor, gang starz dan lain-lain yang sepertinya sehingga mempamerkan kecantikan kepada jutaan manusia bukan mahram.

8) Membiarkan isterinya atau anaknya menjadi pelakon dan berpelukan dengan lelaki lain, kononnya atas dasar seni dan lakonan semata-mata. Adakah semasa berlakon nafsu seorang lelaki di hilangkan?. Tidak sekali-sekali.

9) Membiarkan isteri kerja dan keluar rumah tanpa menutup aurat dengan sempurna.

10) Membiarkan isteri disentuh anggota tubuhnya oleh lelaki lain tanpa sebab yang diiktiraf oleh Islam seperti menyelamatkannya dari lemas dan yang sepertinya.

11) Membiarkan isterinya bersalin dengan dibidani oleh doktor lelaki tanpa terdesak dan keperluan yang tiada pilihan.

12) Membawa isteri dan anak perempuan untuk dirawati oleh doktor lelaki sedangkan wujudnya klinik dan hospital yang mempunyai doktor wanita.

13) Membiarkan isteri pergi kerja menumpang dengan teman lelaki sepejabat tanpa sebarang cemburu.

14) Membiarkan isteri kerap berdua-duan dengan pemandu kereta lelaki tanpa sebarang pemerhatian. 








No comments:

Search This Blog

Gadget

This content isn't available over encrypted connections yet.

Archives

PING BUSUK

APESAL TENGOK JER...