Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman: “Wahai Muhammad, ingatlah ketika datang pertolongan Allah dan kemenangan bagimu. Engkau menyaksikan manusia masuk Islam berbondong-bondong. Wahai Muhammad, karena itu bertasbihlah kamu untuk menyatakan syukur kepada Tuhanmu dan mohonlah ampun kepada-Nya. Sungguh Tuhanmu sangat lapang dalam memberikan ampunan kepadamu.” (An Nashr, 110: 1-3)

KAWE_KAWE AMBO

Saturday 1 October 2011

BAHANA LOTERI


BUTTERWORTH: Kegembiraan lima sahabat untuk meraikan wang loteri yang dimenangi berakhir tragedi apabila seorang daripada mereka dikhuatiri lemas selepas kereta dinaiki terjunam ke laut dekat Dermaga Bagan Dalam di sini, awal pagi semalam.


Sebelum kejadian kira-kira jam 12.45 tengah malam itu, lima lelaki terbabit dari Tikam Batu, Sungai Petani, Kedah ke pekan Bukit Mertajam untuk meraikan kejayaan dua rakan mereka memenangi wang loteri.
Mereka dipercayai mengambil minuman keras sebelum pulang dengan sebuah kereta dipandu seorang daripada mereka yang berusia 24 tahun.

Kereta dinaiki mereka melalui laluan Lingkaran Luar Butterworth (BORR) menghala Pulau Pinang, namun pemandunya dipercayai tersilap haluan apabila memasuki susur ke Dermaga Bagan Dalam milik Penang Port Sdn Bhd (PPSB).



Difahamkan, kereta dinaiki lima lelaki terbabit meneruskan perjalanan ketika sampai di pos kawalan dermaga berikutan penghadang di laluan masuk rosak dan sedang dibaiki.


Bagaimanapun, kereta berkenaan dikatakan gagal berhenti, malah pemandunya memecut ke arah pelabuhan sebelum terjunam ke dalam laut yang dianggarkan sedalam kira-kira sembilan meter.

2 comments:

Unknown said...

jgn la org melayu islam, buat maluuuu je

Blogger said...

Entahlah,tak tahu nak cakap apa....melayu sekarang ni dah bertambah parah,mintak2 jangan orang melayu....

Search This Blog

Archives

PING BUSUK

APESAL TENGOK JER...