Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman: “Wahai Muhammad, ingatlah ketika datang pertolongan Allah dan kemenangan bagimu. Engkau menyaksikan manusia masuk Islam berbondong-bondong. Wahai Muhammad, karena itu bertasbihlah kamu untuk menyatakan syukur kepada Tuhanmu dan mohonlah ampun kepada-Nya. Sungguh Tuhanmu sangat lapang dalam memberikan ampunan kepadamu.” (An Nashr, 110: 1-3)

KAWE_KAWE AMBO

Monday 24 October 2011

CARA BIKIN KUDA KETAWA DAN MENANGIS

Ceritanya macamni,di sebuah pekan(pekan cowboy) terdapat seorang Sheriff yang sangat hebat dalam bermain senjata.Satu hari dia telah mengumpulkan ramai cowboy yang handal-handal kerana apa?...kerana nak diadakan satu pertandingan lumba kuda,bukan..tapi satu pertandingan sayembara.Kata Sheriff tersebut "saya akan adakan pertandingan sayembara,dan pemenangnya akan saya kahwinkan dengan anak gadis saya yang sangat cun,tapi dengan satu syarat,kamu kena buat supaya kuda kesayangan saya bisa ketawa dan menangis."

Semua peserta telah memahami syarat-syaratnya,terlumbaan berjalan lancar.Berbagai gelagat yang dapat dilihat,ada yang menukar  pakaian seperti pengemis dan badut supaya kuda tersebut menangis dan ketawa,tapi semuanya tidak berhasil.Hari sudah hampir petang namun tak seorang pun mampu membuatkan kuda tersebut ketawa dan menangis.

Hari beransur petang namun tak seorang peserta pun berjaya,seorang pemuda kurus tampil dan mendekati kuda tersebut sambil membisikan sesuatu,dan tak semena-mena kuda tersebit ketawa terhegeh-hegeh,setelah kuda itu berhenti ketawa lelaki tersebut menghampiri lagi kepada kuda dan membisikan sesuatu,lalu kuda itu menangis kerana sedih.

Setelah upacara tersebut berakhir dan pemuda kurus itu dinobatkan sebagai pemenang.Sheriff merasa hairan
apa yang diperkatakan oleh pemuda itu agaknya,lalu ia bertanya.Pemuda tersebut menjawab "perkara pertama yang saya ucapkan ialah..'anu' saya lebih besar dari kamu,kerana geli hati dan tidak percaya lalu kuda itu terus ketawa,dan yang membuatkan kuda tersebut menangis ialah saya bukak celana dalam saya dan menunjukkan 'anu' saya lalu saya katakan...bagaimana,masih tak percaya?.Kuda itu menangis kerana 'anu' saya lebih besar darinya.....kah! kah! kah!...mungkin tidaaaak!!!....SOURCE


No comments:

Search This Blog

Archives

PING BUSUK

APESAL TENGOK JER...