Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman: “Wahai Muhammad, ingatlah ketika datang pertolongan Allah dan kemenangan bagimu. Engkau menyaksikan manusia masuk Islam berbondong-bondong. Wahai Muhammad, karena itu bertasbihlah kamu untuk menyatakan syukur kepada Tuhanmu dan mohonlah ampun kepada-Nya. Sungguh Tuhanmu sangat lapang dalam memberikan ampunan kepadamu.” (An Nashr, 110: 1-3)

KAWE_KAWE AMBO

Tuesday, 25 October 2011

ANTARA NARKOTIK DAN PORNOGRAFI

Semua sedia maklum narkotik itu amat merbahaya,tapi tahukah anda pornografi itu lagi amat merbahaya pada otak manusia berbanding pornografi.Porno itu adalah sesuatu yang melampaui dalam kehidupan manusia yang normal,porno atau kelucahan berlaku dalam perbuatan atau gambaran,seperti filem,lukisan atau bahasa percakapan.

Kita juga sedia maklum perbagai pihak berganding bahu dalam membanteras penyalahgunaan,pengedaran narkotik.Kalau dulu kita biasa dengar narkotik itu ganja,dadah,morfine dan sebagainya,tapi pada hari ini banyak dadah keluaran baru ciptaan manusia.Banyak agensi dadah atau NGO yang bergerak cergas didalam kegiatan pencegahan,sama ada berjaya atau tidak itu terpulanglah.

Pornografi atau bersangkutan dengan hal yang lucah,seperti cara berpakaian yang tidak sopan dan melampau juga adalah barah yang membunuh dalam senyap.Unsur pornografi ini diserap masuk secara tidak sedar,antara agen utamanya ialah filem dan majalah yang datang dari barat,ternyata jerat yahudi itu mengena kepada orang-orang islam,kita tengok hari ini banyak filem dan bahan bacaan di negara kita khususnya telah condong dan mirip kearah itu.Kecanduan remaja kita terhadap bahan porno amatlah ketara semenjak internet dibawa masuk.Walaupun tidak semua yang mengakses internet itu mencari bahan lucah,tapi peratusannya amat besar berbanding mencari bahan yang bermunafaat.

Kita masih berbangga jika hendak dibandingkan negan negara tetangga kita Indonesia,kerana negara itu adalah jatuh pada tangga kedua negara yang gemar  mengakses bahan pornografi buktinya...
Maka tidak hairan pada hari ini remaja gemar merakam hubungan zina mereka secara sukarela untuk menjadi bahan tatapan pengemar video lucah yang kemudiannya dimuat naik kelaman web tertentu yang mudah dicari di laman web dengan menaip perkataan tertentu dan search shaja maka akan keluarlahapa-apa yang berkenaan.

Negara kita tidak ketinggalan dalam soal ini dan sejauh manakah pemantauan telah dibuat oleh pihak berkenaan.Gejala gay dan lesbian pada umat melayu islam mudah sahaja di cari di laman web.Keruntuhan moral juga kian meruncing kepada golongan berpelajaran tinggi,ramai  pelajar ipt yang terlibat dengan gejala seks bebas kerana terpengaruh dengan bahan pornografi dan sekaligus ada perasaan ingin mencuba dan bila ketagih,mereka akan terus melakukan secara suka-suka,sampai kepenghujungnya berlakulah kes pembuangan bayi atau bunuh diri.

Kecanduan bahan pornografi bukan hanya merosakkan  diri,malah diri orang lain yang berakhir dengan sakit mental jika berlarutan.Aku kongsikan satu kisah masa aku kerja kat Bazaar Buluh Kubu,masa tu dalam tahun awal 90,aku dikejutkan bila seorang rakan perempuan aku berlari-lari kearahku,katanya ada orang tunjuk 'anu' kat dia,ceh! kurang ajar sungguh,giler ke aper...masalahnya yang tunjuk 'anu' tu aku kenal,huh! tak sangka pakai smart pun otak kuning,tulah kalau dah ketagih tonton filem menatang tu.

Pandai sungguh orang yahudi ni,kerana benda ni habis rosak anak-anak orang islam,hidup dengan cara kebaratan,punah-ranah...islam tu hanya title.Kata orang yahudi,nak rosakkan penganut islam ni tak payah dakwah diaorang masuk agama nasrani atau kristian,cukup dengan memberi mereka sesuatu yang mereka amat sukai,hiburan,bercampur gaul antara lelaki,bahan porno dan sebagainya,pada hakikatnya mereka ni nama aja penganut islam tapi corak kehidupan mereka sama dengan orang bukan islam,bukan gitu ke...fikir-fikirkan...

No comments:

Search This Blog

Loading...

Gadget

This content isn't available over encrypted connections yet.

Archives

PING BUSUK

APESAL TENGOK JER...