Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman: “Wahai Muhammad, ingatlah ketika datang pertolongan Allah dan kemenangan bagimu. Engkau menyaksikan manusia masuk Islam berbondong-bondong. Wahai Muhammad, karena itu bertasbihlah kamu untuk menyatakan syukur kepada Tuhanmu dan mohonlah ampun kepada-Nya. Sungguh Tuhanmu sangat lapang dalam memberikan ampunan kepadamu.” (An Nashr, 110: 1-3)

KAWE_KAWE AMBO

Sunday, 2 October 2011

FESTIVAL MENGINTAI

Fertival mengintai,tapi bukan intai sebarang intai,intai yang mendatangkan hasil.Beginilah suasana yang boleh di lihat,jutaan manusia yang berkunjung kesini..



Beginilah suasananya pada setiap tahun,mereka ni datang sebab nak mengintai dan melihat orang mengintai.
Apa agaknya yang di intainya,intai bang jangan tak intai.....ada ke bang?eh,eh ada ni,tengok tu...
Nampak ke bang?,adik pun nak tengok jugak...bagi la adik tengok pula.Aku pun rasa suspen jugak,apa benda la yang pakat dok intai ramai-ramai ni,kalau nak tahu jugak tengok gambar ni sampai habis.
Ini la benda yang pakat-pakat dok intai tu bang!....Yang sebenarnya ini adalah pemandangan biasa pada 10 hingga 19 januari pada setiap tahun dan termasuk yang ni dah dah 7 tahun festival ini dirayakan."Festival tahunan musim sejuk" itulah namanya,ia disambut di daerah Hwacheon di Korea selatan.Kemuncak bagi perayaan ini ialah menangkap ikan di dalam ais.Selain dari memancing banyak lagi upacara di adakan seperti
membina istana salji,bola ais,lunjur ais dan lain-lain kegiatan musim sejuk.



2 comments:

ijoks2009 said...

ingatkan intai ape tadi ,hahaha

MOBYDICK said...

intai yang memberi faedah....

Search This Blog

Loading...

Gadget

This content isn't available over encrypted connections yet.

Archives

PING BUSUK

APESAL TENGOK JER...