Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman: “Wahai Muhammad, ingatlah ketika datang pertolongan Allah dan kemenangan bagimu. Engkau menyaksikan manusia masuk Islam berbondong-bondong. Wahai Muhammad, karena itu bertasbihlah kamu untuk menyatakan syukur kepada Tuhanmu dan mohonlah ampun kepada-Nya. Sungguh Tuhanmu sangat lapang dalam memberikan ampunan kepadamu.” (An Nashr, 110: 1-3)

KAWE_KAWE AMBO

Thursday 9 August 2012

KEDAH HARAMKAN MAJALAH PORNO MANGGA



Menurut Jabatan Mufti Negeri Kedah Darul Aman, melalui Cabutan Keputusan Jawatankuasa Fatwa Negeri yang bertarikh 29 Mei 2012 menjelaskan bahawa:
“Mana-mana penerbitan yang mempamerkan wanita-wanita ataupun lelaki yang mendedahkan aurat hukumnya adalah haram kerana bertentangan dengan kehendak syariat. Oleh itu, dicadangkan supaya Bahagian Kawalan Penerbitan, Kementerian dalam Negeri (KDN) menangani isu ini dengan lebih efektif.”
Negeri aku tue. Sapa yang perintah? PAS. Apa itu PAS? Parti Islam Semalaysia. PARTI PEMBANGKANG kat Malaysia. Tapi di KEDAH. Mereka adalah Kerajaan. Apa yang aku tahu lah, majalah mangga nie adalah salah satu anak buah kepada Akhbar Utusan Melayu juga (betulkan aku kalau silap). Akhbar di Malaysia nie pown banyak fitnah dan isu seks. Menyampah aku. Majalah mangga nie lagi lah. Dari aku kecik lagi majalah mangga nie berleluasa kat bumi Malaysia nie. Sepatutnya kan, majalah mangga nie kena ditukarkan kepada majalah DADA. Haa baru betul. Kan majalah nie menayangkan dada a.k.a tetek artis-artis kat malaysia nie. Yang best sekali, artis melayu ISLAM. Islam di IC saja lah kot kan, aurat takmau tutup. Baik telanjang terus dalam majalah tue. Bangang-bangang sebenarnya artis wanita melayu nie.

Walaupun ada diselit kolum bercorak agama, namun tindakan itu tidak menghalalkan paparan berunsur maksiat yang terkandung di dalam majalah tersebut. Lagi parah, jika niat untuk memasukkan kolum tersebut bertujuan untuk mengaburi maksiat yang jelas dipaparkan dalam setiap helaian majalah itu. sumber - http://www.nescafeais.com


No comments:

Search This Blog

Archives

PING BUSUK

APESAL TENGOK JER...