Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman: “Wahai Muhammad, ingatlah ketika datang pertolongan Allah dan kemenangan bagimu. Engkau menyaksikan manusia masuk Islam berbondong-bondong. Wahai Muhammad, karena itu bertasbihlah kamu untuk menyatakan syukur kepada Tuhanmu dan mohonlah ampun kepada-Nya. Sungguh Tuhanmu sangat lapang dalam memberikan ampunan kepadamu.” (An Nashr, 110: 1-3)

KAWE_KAWE AMBO

Saturday 18 August 2012

JURUJUAL DI BUNUH KETIKA MENUNGGU KAKAK PULANG BELI PERSIAPAN RAYA


Mayat mangsa dibawa ke HKL untuk bedah siasat.
PETALING JAYA – Seorang jurujual wanita di sebuah pusat perkembangan kanak-kanak dibunuh kejam ketika menunggu kakaknya pulang membeli persiapan Hari Raya Aidilfitri di Jalan Tuanku Abdul Rahman, awal pagi tadi.
Kesan darah yang masih terdapat pada pintu utama di rumah sewanya.

Kesan darah yang masih terdapat pada pintu utama di rumah sewanya.

Mangsa, Yasuhaidah Yeop, 22, berasal dari Pantai Remis, Perak, dibunuh di rumahnya di tingkat enam, Blok A, apartmen Flora Damansara di sini.

Terdapat kesan kelar dalam pada leher Yasuhaidah dan beberapa kecederaan lain di anggota badannya.

Difahamkan, polis turut menemui rambut mangsa yang terputus dipercayai akibat kesan pergelutan.

Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, Asisten Komisioner Arjunaidi Mohamed berkata, kejadian itu disedari jiran yang mendengar jeritan mangsa, kira-kira jam 3 pagi.

Katanya, Yasuhaidah yang lengkap berpakaian ditemui terbaring berlumuran darah di belakang pintu utama.

“Tiada kesan umpil pada pintu dan gril. Rumah juga tidak berselerak dan tiada barangan berharga dilarikan. Kita percaya pembunuhan ini dilakukan oleh individu yang dikenali mangsa,” katanya ketika ditemui di lokasi kejadian.

Arjunaidi berkata, sebilah pisau dipercayai digunakan pembunuh turut ditemui di dalam rumah mangsa.

Beliau berkata, siasatan mendapati rumah tersebut disewa oleh mangsa dan kakaknya. Hanya mereka yang mempunyai kunci rumah.

“Kakak mangsa memaklumkan mengunci pintu dan gril ketika keluar, kira-kira jam 11 malam. Kita sedang menyiasat individu sebenar yang terlibat dalam kejadian ini,” katanya.

Menurutnya, polis sedang menyiasat motif sebenar pembunuhan itu dan orang ramai yang mempunyai maklumat diminta hubungi balai polis berdekatan untuk bantu siasatan.

Mayat mangsa dibawa ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) untuk bedah siasat.



Biskut raya terakhir

“Ini kali pertama Ucuk (Yasuhaidah) buat biskut raya untuk kami sekeluarga.” Demikian luah kakak Yasuhaidah, Yanoaini Yeop, 35, yang tidak menyangka hasil tangan adik kesayangannya merupakan hadiah terakhir buat mereka sekeluarga.

Yanoaini berkata, adiknya menghantar biskut Chocolate Chip kepadanya ketika mereka berbuka puasa malam semalam.

“Ini pertama kali dia buat biskut raya untuk dihantar ke kampung kerana tidak dapat cuti dan akan pulang pada hari raya kelima.

“Dia sangat teruja kerana dapat siapkan biskut untuk dinikmati bersama pada hari raya nanti walaupun hasil biskut agak keras,” katanya ketika ditemui di Jabatan Forensik Hospital Kuala Lumpur di sini.

Dia berkata, ibunya yang tinggal di Kampung Pulau Kabong, Beruas, Perak pengsan selepas menerima berita kematian adiknya itu.

Menurutnya, sebelum ini, mereka adik-beradik pernah melarang Yasuhaidah bekerja di ibu negara tetapi adiknya bertegas dengan keputusannya.

Katanya, anak bongsu daripada lapan beradik itu baru enam bulan tinggal di Flora Damansara, Petaling Jaya bersama seorang lagi adiknya, Yazniana, 30.

Dia berkata, arwah pernah tinggal bersamanya setahun selepas tamat tingkatan enam di Taman Medan, Petaling Jaya dan pulang ke kampung sebelum pindah semula pada Disember tahun lalu.

Yanoaini berkata, sambutan raya kali ini tidak bermakna selepas pemergiannya dilihat cukup kejam.

Jenazah Yasuhaidah dikebumikan di kampung halamannya di Tanah Perkuburan Islam Kampung Kota.

No comments:

Search This Blog

Archives

PING BUSUK

APESAL TENGOK JER...