Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman: “Wahai Muhammad, ingatlah ketika datang pertolongan Allah dan kemenangan bagimu. Engkau menyaksikan manusia masuk Islam berbondong-bondong. Wahai Muhammad, karena itu bertasbihlah kamu untuk menyatakan syukur kepada Tuhanmu dan mohonlah ampun kepada-Nya. Sungguh Tuhanmu sangat lapang dalam memberikan ampunan kepadamu.” (An Nashr, 110: 1-3)

KAWE_KAWE AMBO

Friday 28 January 2011

SUAMI ROMANTIS ISTERI PENYANYANG

BAB-1
Kebanyakkan lelaki yang bergelar suami,mereka sudah tidak romantis lagi.Setelah masa berlalu,secara beransur-ansur sifat romantisnya akan hilang.Mereka belajar menjadi romantis diawal perhubungan dan apabila memperolehi atau mendapat apa yang di impikan sehingga melansungkan rumah tangga maka alnya segala sifat romantis sudah hilang entah kemana.


Sifat romantis pada awalnya  akan bertukar menjadi
pembengis,panas barang,tidak berhati perut dan banyak lagi sifat-sifat yang menjadi rungutan isteri.Perkahwinan pada suami adalah satu kontrak ataupun tempat memuaskan hawa nafsu semata-
mata.Wanita mudah mabuk kepayang dengan sifat romantis
lelaki.Seorang lelaki yang tampan dan besifat atau keterampilan yang menarik secara seksualnya belum tentu dapat menarik minat gadis-gadis kalau tidak memiliki sifat romantis.Wanita mudah jatuh hati pada lelaki yang bersifat romantis walaupun dia tidak sekali-kali
menonjolkan atau berperwatakan yang menarik.Keadaan ini ada kaitan dengan sifat wanita itu sendiri yang romantis,sifat romantis mereka tidak mudah hilang tapi kita perlu ingat lama-kelamaan jiwa wanita akan memberontak dengan sifat tidak peduli si suami maka akan wujud "isteri makan luar" atau curang, itu salah satu penyebabnya.
Keromantisan bukan sekadar keinginan malah menjadi keperluan bagi wanita.Apa yang di idamkan oleh wanita adalah alam romantis akan menyelubungi alam perkahwinan.Ciuman dan kucupan mesra dari lelaki yang bergelar suami sentiasa di nantikan oleh istanah. bukan tumbukan atau sumpah seranah.

Kinginan isteri untuk mendampingi suami yang romantis adalah benar seperti mana keinginan suami mendapat belaian dan kasih sayang dari isteri.Bagi isteri perlunya suami yang bersifat romantis kerana ia dapat meningkatkan harga diri isteri,sebagai contoh suami mengingati hari jadi isteri dan memberi hadiah untuk isteri walaupun sekecil-kecil hadiah ialah ucapkan "selamat hari jadi sayang" dan disertai kucupan ke dahi isteri serta usikan atau gurau senda.

Isteri akan bangga mempunyai suami seperti prilaku diatas dan terasa dirinya dihargai,seorang isteri ingin tampil menarik secara fizikal dan suami harus lah sentiasa memberi komen mengapa suami menyayangi dan menghargainya dengan secara jujur.....To be continue.....







No comments:

Search This Blog

Archives

PING BUSUK

APESAL TENGOK JER...