Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman: “Wahai Muhammad, ingatlah ketika datang pertolongan Allah dan kemenangan bagimu. Engkau menyaksikan manusia masuk Islam berbondong-bondong. Wahai Muhammad, karena itu bertasbihlah kamu untuk menyatakan syukur kepada Tuhanmu dan mohonlah ampun kepada-Nya. Sungguh Tuhanmu sangat lapang dalam memberikan ampunan kepadamu.” (An Nashr, 110: 1-3)

KAWE_KAWE AMBO

Wednesday 26 January 2011

BAYI MAUT DITIKAM IBU

SHAH ALAM – Seorang bayi perempuan dibunuh kejam, dipercayai ditikam bertubi-tubi oleh ibunya sendiri di sebuah rumah panjang di Batu 4, Kampung Jawa, dekat sini, semalam.

Mayat bayi malang yang dipercayai baru lahir kira-kira jam 9 pagi itu, ditemui terbaring di atas plastik di bilik air rumah panjang berkenaan.

Difahamkan, bayi itu ditikam menggunakan objek tajam, lebih lima kali di seluruh badan. 



Ketua Polis Daerah Shah Alam, Asisten Komisioner Zahedi Ayob berkata, suspek yang berusia 23 tahun adalah seorang warga Myanmar, ditahan di rumahnya selepas polis menerima panggilan telefon berhubung insiden itu, kira-kira jam 12.45 tengah hari.

“Bayi itu dipercayai dibunuh selepas dilahirkan dan terdapat kesan tikaman serta masih berdarah.

“Satu objek tajam dipercayai senjata pembunuhan diambil dari tempat kejadian untuk siasatan lanjut,” katanya ketika ditemui, di sini, semalam.

Zahedi berkata, punca sebenar kecederaan mangsa (bayi) masih tidak diketahui kerana polis sedang menunggu laporan bedah siasat dari Hospital Tengku Ampuan Rahimah (HTAR), Klang.

"Suspek memegang kad Suruhanjaya Tinggi Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu Bagi Orang Pelarian (UNHCR) dan tinggal bersama tiga ahli keluarga, termasuk ibunya.

"Difahamkan, suspek ada seorang anak perempuan berumur tiga tahun, manakala suaminya sedang menjalani hukuman penjara sejak tiga tahun lalu atas kesalahan memiliki senjata," katanya.

Menurutnya, sewaktu kejadian, suspek sendirian di rumah kerana saudaranya keluar bekerja manakala ibunya dikatakan berada di Thailand.

“Motif kejadian itu masih dalam siasatan dan kami juga sedang menunggu laporan perubatan untuk mengetahui keadaan mental suspek semasa insiden ini berlaku,” katanya.

Kes disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh.

Sementara itu, seorang jiran yang juga warga Myanmar, Mohamad Salim Nur Syuri, 35, berkata, sebelum ini suspek menafikan sedang mengandung dengan alasan perutnya membesar kerana kuat makan.

“Pagi ini (semalam) saya nampak dia jalan dalam keadaan mencurigakan seperti baru melahirkan anak tetapi saya tidak sangka anaknya mati,” katanya.


Sinar Harian 26.01.2011.

No comments:

Search This Blog

Archives

PING BUSUK

APESAL TENGOK JER...