Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman: “Wahai Muhammad, ingatlah ketika datang pertolongan Allah dan kemenangan bagimu. Engkau menyaksikan manusia masuk Islam berbondong-bondong. Wahai Muhammad, karena itu bertasbihlah kamu untuk menyatakan syukur kepada Tuhanmu dan mohonlah ampun kepada-Nya. Sungguh Tuhanmu sangat lapang dalam memberikan ampunan kepadamu.” (An Nashr, 110: 1-3)

KAWE_KAWE AMBO

Wednesday 26 January 2011

LETUPAN BOM DI LAPANGAN TERBANG DOMODEDOVO MOSCOW

Satu serangangan pengebom berani mati di lapangan terbang Domodedovo Moscow mengakibatkan 35 kematian dan mencederakan lebih dari 130 orang,sehubungan dengan itu pihak berkuasai  Moscow mencari tiga orang warga Chehnya.Satu senarai orang yang terkorban telah dikeluarkan oleh jabatan berkenaan antara yang mati adalah warga Jerman ,Bulgaria,Republik Soviet Uzbekistan,Kyrgyzstan,Tajikistan dan Ukrine.

   Seperti biasalah macam negara barat ia akan dikaitkan dengan Militan atau penganas bila berlaku kejadian sebegini,namum tiada puak yang mengaku bertanggung jawab.Presiden Russia,Dmitry Medvedev mahu pihak lapangan terbang bertanggung jawab diatas rendahnya tahap keselamatan dilapangan terbang tersebut.

PETA LOKASI KEJADIAN




No comments:

Search This Blog

Archives

PING BUSUK

APESAL TENGOK JER...