Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman: “Wahai Muhammad, ingatlah ketika datang pertolongan Allah dan kemenangan bagimu. Engkau menyaksikan manusia masuk Islam berbondong-bondong. Wahai Muhammad, karena itu bertasbihlah kamu untuk menyatakan syukur kepada Tuhanmu dan mohonlah ampun kepada-Nya. Sungguh Tuhanmu sangat lapang dalam memberikan ampunan kepadamu.” (An Nashr, 110: 1-3)

KAWE_KAWE AMBO

Wednesday 6 June 2012

PESTA MABUK BERAKHIR MAUT

SUBANG JAYA: Gara-gara mabuk keterlaluan, seorang lelaki warga Myanmar maut ditetak di kepala oleh rakan senegaranya di rumah disewa mereka di Jalan PU 1/2, Puchong Utama, di sini, awal pagi semalam.
Dalam kejadian jam 3.30 pagi, buruh berusia 30-an itu dikatakan berpesta arak sebelum berlaku pertengkaran sesama mereka lalu seorang daripadanya menetak kepala mangsa.

Menurut sumber, mangsa dikenali sebagai Htay Win tinggal di rumah itu lebih setahun dan bekerja sebagai buruh binaan.
Katanya, mangsa dan rakan serumahnya berkumpul di depan rumah sambil meneguk minuman keras dalam kuantiti banyak sehingga mabuk dan akhirnya bergaduh.

“Seorang rakan mangsa tiba-tiba naik angin mengambil senjata tajam dipercayai parang lalu menetak mangsa sebelum melarikan diri,” katanya.

“Rakan mangsa yang lain menghubungi polis, namun dia disahkan meninggal dunia di tempat kejadian kerana cedera parah di kepala,” katanya.
Ketua Polis Daerah Subang Jaya, Asisten Komisioner Yahaya Ramli mengesahkan kejadian itu.

No comments:

Search This Blog

Archives

PING BUSUK

APESAL TENGOK JER...