Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman: “Wahai Muhammad, ingatlah ketika datang pertolongan Allah dan kemenangan bagimu. Engkau menyaksikan manusia masuk Islam berbondong-bondong. Wahai Muhammad, karena itu bertasbihlah kamu untuk menyatakan syukur kepada Tuhanmu dan mohonlah ampun kepada-Nya. Sungguh Tuhanmu sangat lapang dalam memberikan ampunan kepadamu.” (An Nashr, 110: 1-3)

KAWE_KAWE AMBO

Monday 18 June 2012

4 EKOR ITIK MATI TERKENA SERANGAN JANTUNG

Inilah reban itik Pak Man yang dimaksudkan
Pelik tapi benar,tapi ini memang kisah benar yang benar-benar terjadi kat kampong aku.Kisah ini berlaku pada petang kelmarin apabila seekor ular telah ditangkap kerana masuk kedalam sangkar ikan peliharaan.Peristiwa penangkapan ular ini telah berlaku kerap kali,ular tersebut ditangkap kemudian dipukul.
Tapi yang berlaku pada petang kelmarin agak lucu jugak jadinya.Seorang warga Kemboja membela itik berdekatan dengan sangkar ikan tersebut.Ular yang mati telah diambil oleh Pak Man(warga Kemboja) yang kemudiannya dilemparkan kedalam reban itiknya suaya dimakan oleh itiknya,tapi yang lucunya.....tiba-tiba 4 ekor itiknya mati secara mengejut kerana terkejut,frush sungguh hati Pak Man kerana pada pagi esoknya hanya sebiji sahaja itiknya bertelur yang lain semua mati pucuk....yang lain tak nak bertelur kerana terkejut kata Pak Man dengan loghat Kembojanya......

No comments:

Search This Blog

Archives

PING BUSUK

APESAL TENGOK JER...