Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman: “Wahai Muhammad, ingatlah ketika datang pertolongan Allah dan kemenangan bagimu. Engkau menyaksikan manusia masuk Islam berbondong-bondong. Wahai Muhammad, karena itu bertasbihlah kamu untuk menyatakan syukur kepada Tuhanmu dan mohonlah ampun kepada-Nya. Sungguh Tuhanmu sangat lapang dalam memberikan ampunan kepadamu.” (An Nashr, 110: 1-3)

KAWE_KAWE AMBO

Saturday, 4 May 2013

KURAP DI DAHI SENDIRI TAK NAMPAK,TAPI PANAU DI PUNGGUNG ORANG KITA NAK SELAK..

Setiap kali musim pilihanraya tiba kita tengok ramai yang dok berkempen itu dan ini hatta tak kurang juga media arus perdana yang selama ini menyiarkan pelbagai berita terus menjadi bahan kempen untuk parti kerajaan(UMNO),kalau RTM kita tak lah kisah sangat sebab nama dah pun macam harta kerajaan,tapi yang pelik sikit tv swasta memang galak semacam,dok kalut menceritakan masalah parti lawan,kononnya jadi tukang canang.
Kadang-kadang tertanya juga hati kecil ini,ini berita ke atau UMNO yang berkempen,rasanya tak adil bila kita bercakap untuk sebelah pihak sahaja,ibarat kata kalau orang bersilat buka tari seorang diri,terkinja-kinja macam orang gila kata orang sekarang.

"Nampok sangat nipunye" kata usop wilchair.Orang akan kata "dalam UMNO tak ada masalah ke"?,ada tapi deme segan nak cheriter keburukkan sendiri,"itu tidak adil" kata sodin(sudin) dalam cerita nujum pak belalang.

Antara isu yang sering dimainkan ialah isu air di Kelantan,tapi ini demo ini dari negeri mane?

untuk berita rujuk sini
Itulah jangan terlalu sangat mencari kesalahan dan keburukkan orang terkena batang hidup sendiri.

klik sini untuk bahan berita
Kita pun sedia maklum bukan tak pernah berlaku krisis air di kelantan,tapi kerap sangat kalau bab air di negeri Kelantan,macamlah negeri yang UMNO perintah tu semuanya ok dan tak pernah ada masalah.

Isu kedua yang sering di mainkan ialah kebenaran penggunaan kalimah ALLAH untuk agama lain oleh PAS.Kita kena tanya apa hak PAS untuk membenarkan,apakah PAS itu sudah memerintah kerajaan Malaysia,sejak bila PAS sudah menjadi Kementerian Dalam Negeri dan meluluskan penggunaan kalimah ALLAH untuk agama lain,adakah PAS ada kuasa???...
 
Baca sini

No comments:

Search This Blog

Loading...

Gadget

This content isn't available over encrypted connections yet.

Archives

PING BUSUK

APESAL TENGOK JER...