Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman: “Wahai Muhammad, ingatlah ketika datang pertolongan Allah dan kemenangan bagimu. Engkau menyaksikan manusia masuk Islam berbondong-bondong. Wahai Muhammad, karena itu bertasbihlah kamu untuk menyatakan syukur kepada Tuhanmu dan mohonlah ampun kepada-Nya. Sungguh Tuhanmu sangat lapang dalam memberikan ampunan kepadamu.” (An Nashr, 110: 1-3)

KAWE_KAWE AMBO

Friday 26 April 2013

PAS CAWANGAN KAMPONG BUDI(BACHOK) MILIKI PESAWAT SENDIRI KE PUTRAJAYA...


Kalau di Sik, Kedah PAS mempunyai   pesawat(replika) tidak ketinggalan juga kami di Kampong Budi,bachok(kelantan) mampu membina sebuah pesawat untuk ke Putrajaya.Berbekalkan sifat gotong-royong tanpa mengenal usia maka lahirlah sebuah kapal terbang yang menjadi kebanggaan  penyokong setia PAS cawangan Kampong budi(dun Tawang.parlimen Bachok).Usaha pembinaan ini bermula semenjak bulan  dua dan kini dalam proses sentuhan terakhir.
Kerangkanya yang di perbuat dari buluh minyak,di alas dengan  kertas dan di balut dengan plastik.supaya tahan dari terkena air.Berbekalkan tenaga dan wang ringgit sendiri dan ada yang rela hati menderma.Saat yang paling gembira bila akhbar Sinar Harian telah menyiarkan  berita bergambar(Perang PRU13) selama 2 hari(24 dan 25 april),terimakasih pada 2 pemberita Sinar Harian.

24 april 2013
25 april 2013


Pengunjung yang datang untuk bergambar tanpa mengira masa,baik pada siang hari atau malam,kadang-kadang ada yang datang pada pukul 3 dan 5 pagi.Pada sebelah malam lagi meriah ada yang datang membawa kuih dan makanan,pendek kata "macam-macam ada"...






lagi berita akan menyusul...

No comments:

Search This Blog

Archives

PING BUSUK

APESAL TENGOK JER...