Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman: “Wahai Muhammad, ingatlah ketika datang pertolongan Allah dan kemenangan bagimu. Engkau menyaksikan manusia masuk Islam berbondong-bondong. Wahai Muhammad, karena itu bertasbihlah kamu untuk menyatakan syukur kepada Tuhanmu dan mohonlah ampun kepada-Nya. Sungguh Tuhanmu sangat lapang dalam memberikan ampunan kepadamu.” (An Nashr, 110: 1-3)

KAWE_KAWE AMBO

Sunday 28 March 2010

MESYUARAT PIBG BUKAN MEDAN POLITIK

Suatu perkara yang aku nak cakap rasa tak puas hati aku dan ibubapa lain tapi ramai yang tak puas hati kat aku.. ..tapi aku mohon maaf kat kawan-kawan aku yang jadi ibu guru dan bapa guru semua.Setiap tahun bagi yang ada anak maka akan diminta hadir beramai-ramai ke mesyuarat PIBG bukan BCG..persoalan bukan aku dan ibu bapa tak nak datang tapi tak tahan karenah wakil yang dijemput biasanya wakil dari parti UMNO khususnya....untuk pengetahuan Tuan Guru Besar bukan ibu bapa tak nak datang...tapi dah jadi lain..jadi ceramah politik..dikutuk nya sianu-siani..yang hadir bukan penyokong UMNO sahaja ada penyokong parti lain itu kena ingat...mesyuarat PIBG ni setahu aku tempat untuk menyelesaikan permasalah atu mengemukakan cadangan untuk kebaikkan dan mutu pelajaran anak-anak kita dan lain-lain hal yang bersangkutan..tapi bukan semua wakil yang macamni ada yang bagus..aku kalau yang baik aku cakap baik....tapi Jarang-Jarang ada yang macam ni.

   Pernah aku tanya kat Guru Besar kat sekolah anak aku mengapa jadi macam ni..dia cakap pihak sekolah tak boleh buat apa-apa kerana wakil yang kita jemput kita mengharapkan sumbangan...aku cakap kat Guru Besar kalau nak ramaikan kaum bapa yang datang jangan main politik kat sekolah dia diam je..pernah sekali masa mesyuarat PIBG seorang wakil dari UMNO ..malas nak cakap nama..kata dia setakat PAS perintah kelantan Tuan Iman pun tak khusuk sembahyang pasal apa..pasal tak di perbaiki Madrasah lantai nya rosak ..Tuan Iman tengok kat bawah ada ayam sedang berlaga....eeee lawak-lawak tapi nak ditakdirkan bekalan elektrik terputus semua panik..ia meluru turun nak bersalam dengan ibu-bapa tapi aku tak sambut...maaf kerana aku bersifat ammarah..aku mohon maaf bukan niat aku untuk memalukan sesiapa tapi untuk kita sama-sama berfikir..dan merenung...
 Gambar Sekadar Hiasan



  klik kat sini ..ini pun pasal PIBG    http://kuda-perang.blogspot.com/2010/03/kecoh-pengerusi-pibg-su-nak-main.html

1 comment:

Mr feckry said...

mulut ni kena guna elok2, pasal ia adalah pemberian tuhan

Search This Blog

Archives

PING BUSUK

APESAL TENGOK JER...