Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman: “Wahai Muhammad, ingatlah ketika datang pertolongan Allah dan kemenangan bagimu. Engkau menyaksikan manusia masuk Islam berbondong-bondong. Wahai Muhammad, karena itu bertasbihlah kamu untuk menyatakan syukur kepada Tuhanmu dan mohonlah ampun kepada-Nya. Sungguh Tuhanmu sangat lapang dalam memberikan ampunan kepadamu.” (An Nashr, 110: 1-3)

KAWE_KAWE AMBO

Saturday 20 March 2010

KURNIAAN ALLAH

Assalamualikum  dan salam sejahtera semua,seperti yang kita semua maklum anak ialah harta pemberian Allah sebagai ujian... terpulang kepada kita untuk mencorakkannya baik atau buruk dan kerana anak juga kita boleh ke neraka jika kita tak memberi pendidikan agama  yang secukupnya.Kita disuruh memberi pendidikan agama kepada anak kita sejak didalam kandungan lagi..bagaimana?
.....kita sebagai ibu yang berugama islam sepatutnya selalu baca Al-Quran,bertutur secara sopan jangan mencarut atau melihat benda-benda yang haram  selalu  mengamalkan suruhan Tuhan insyAllah  akan mendapat zuriat yang tebaik.Bila dah lahir berilah nama-nama yang terbaik maksudnya Seperti nama-nama Rasul jika lelaki dan jika perempuan nama-nama isteri Nabi.Nama ini penting jangan tangkap muat kerana nama-nama ini akan dipanggil di hadapan Allah...jika buruk maknanya maka aib lah ia.Perkembangan teknologi dan era kemodenan menukar segalanya orang sibuk mencari nama-nama artis hatta nama haiwan pun ada contoh.. ini.contoh la yer jangan marah CAT... lahabau punya manusia nama kucing pun dipakai guna kat manusia dan banyak lagi contoh-contoh lain malah nak cerita.
   Yang aku nak cerita sebenarnya puteri aku yang ke empat nama dia Siti Nur Damia Alisya ..lahir pada 1hb.ogos 2009..anak aku semuanya puteri.....entah bila laAllah nak bagi putera...aku terima ketentuan Mu ya Allah terkandung segala nikmat dan hikmat.....pesan aku kat diri aku dan korang semua cari nama yang baik-baik dan didik anak dengan agama kerana dengan agama sahaja dapat menyelamatkan   kita di dunia dan akhirat....


No comments:

Search This Blog

Archives

PING BUSUK

APESAL TENGOK JER...