Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman: “Wahai Muhammad, ingatlah ketika datang pertolongan Allah dan kemenangan bagimu. Engkau menyaksikan manusia masuk Islam berbondong-bondong. Wahai Muhammad, karena itu bertasbihlah kamu untuk menyatakan syukur kepada Tuhanmu dan mohonlah ampun kepada-Nya. Sungguh Tuhanmu sangat lapang dalam memberikan ampunan kepadamu.” (An Nashr, 110: 1-3)

KAWE_KAWE AMBO

Monday 23 February 2015

POLIS BERUK

Tolong baca bagi habis entry ini..... polis beruk walaupun agak kasar bahasanya namun aku tak boleh berbuat apa-apa sebab memang polis beruk,kalau aku sebut dalam bahasa omputih bunyinya aje lain tapi maksudnya juga sama "monkey  police".

Begini ceritanya,seorang pegawai polis di Thailand telah menemui seekor beruk yang telah cedera lalu merawatnya dan diberi nama Santisuk.Kerana tertarik pada kelakuan beruk ini dan populariti beruk ini di kampongnya lalu dipakaikan uniform polis dan dibawa ketika membuat rondaan.Selalunya tugas ini dilakukan oleh manusia tetapi tidak mustahil bila mamalia ini telah meringankan tugasnya.Terimakasih kepada Santisuk kerana mengambil alih tugas yang biasanya di pikul oleh anjing...
                         segak dan bergaya
                                  merajuk la tu..
                            tengok betul-betul..

                     uuaahhhh! mengantuk la pulak..
                          tapi tak apa....kita minum dulu


                      bereti-bereti kita nok chek dulu...

No comments:

Search This Blog

PING BUSUK

APESAL TENGOK JER...