Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman: “Wahai Muhammad, ingatlah ketika datang pertolongan Allah dan kemenangan bagimu. Engkau menyaksikan manusia masuk Islam berbondong-bondong. Wahai Muhammad, karena itu bertasbihlah kamu untuk menyatakan syukur kepada Tuhanmu dan mohonlah ampun kepada-Nya. Sungguh Tuhanmu sangat lapang dalam memberikan ampunan kepadamu.” (An Nashr, 110: 1-3)

KAWE_KAWE AMBO

Tuesday, 25 February 2014

BR1M 3.0 YANG HAMPEH



Pengagihan BR1M 3.0 sudah bermula,pergilah mana-mana bank memang penuh sesak.Cara pengagihannya berbeza dari BR1M 2.0.Bagi rakyat yang ada akaun bank duit akan terus di masukkan kedalam akaun tersebut,bagi yang tak ada akaun katanya akan di beri baucer,begitulah kedengaran ceritanya.

Kemaskini boleh di lakukan secara online atau datang terus ke JHDN,jadi ceritanya aku ada kemudahan tersebut(online) aku gunakanlah,di pendekkan  cerita berhasilah kemaskini tersebut.

22 haribulan february katanya duit dah masuk,malas nak bersesak-sesak aku tunggu beberapa hari..dan hari ini seawal jam 9.00 pagi aku sudah berada di depan bank(atas urusan lain),selesai urusan dan kemaskini tapi aku pteliti akaun tak ada tanda-tanda yang fulus dah masuk Bergegas pula ke JHDN,memang sah segala data kemas kini aku tak di masukkan,katanya mungkin masalah talian.

Nampaknya kerajaan memberi mandat tersalah tempat atau sistem jalur lebar kat Malaysia memang teruk,amat memalukan kalau sebuah laman sesawang kerajaan pun gagal beroperasi dengan baik.so.. pada pihak kerajaan harap mengambil kira soal kelemahan ini.....

No comments:

Search This Blog

Loading...

Gadget

This content isn't available over encrypted connections yet.

Archives

PING BUSUK

APESAL TENGOK JER...