Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman: “Wahai Muhammad, ingatlah ketika datang pertolongan Allah dan kemenangan bagimu. Engkau menyaksikan manusia masuk Islam berbondong-bondong. Wahai Muhammad, karena itu bertasbihlah kamu untuk menyatakan syukur kepada Tuhanmu dan mohonlah ampun kepada-Nya. Sungguh Tuhanmu sangat lapang dalam memberikan ampunan kepadamu.” (An Nashr, 110: 1-3)

KAWE_KAWE AMBO

Monday 22 December 2014

HANYA HARAPAN DAN RAYUAN ...

Imam Besar Masjid Negara Tan Sri Syaikh Ismail Muhammad merayu Presiden Amerika Syarikat Barack Obama supaya menghentikan penindasan terhadap masyarakat Islam di seluruh dunia.
 


Maka kata Berek Obama:setiap hari apabila bangun dari tidur, saya sentiasa berusaha untuk menghentikan penindasan dan konflik membabitkan masyarakat.

Ismail berkata Rashad melahirkan rasa kagum Amerika Syarikat terhadap sistem perbankan Islam yang dilaksanakan di negara ini dan berminat untuk mengetahui lebih lanjut mengenainya.

“Dan dari segi undang-undang, tidak kira anda orang kecil atau orang besar, kita mempunyai hak samarata untuk mendapatkan keadilan dan saya fikir anda juga berpegang dengan prinsip ini,” kata Najib.

“Percayalah bahawa Malaysia komited dalam menegakkan kedaulatan undang-undang, kebebasan badan kehakiman dan kebebasan sivil,” tegasnya.

Alih-alih,

Interpol keluar waran tangkap terhadap Yusuf Al-Qaradawi


KUALA LUMPUR: Polis Antarabangsa (Interpol) mengeluarkan waran tangkap terhadap sarjana Islam terkenal Dr Yusuf Al-Qaradawi selepas beliau dikaitkan dengan kegiatan kumpulan Ikhwanul Muslimin yang diharamkan di Mesir.
Menurut laman web Interpol pada 5 Disember lalu, notis merah terhadap Yusuf, 88, dikeluarkan terhadap Al-Qaradawi selepas dikehendaki pihak berkuasa kehakiman Mesir bagi pendakwaan dan sabitan hukuman kerana dituduh menghasut dan membantu pembunuhan antarabangsa, membantu banduan melepaskan diri dari penjara, aktiviti vandalisme dan kecurian.
Kerajaan Malaysia pernah menganugerahkan beliau sebagai Tokoh Maal Hijrah pada 2009.(petikan akhbar Berita Harian Ahad 21Disember)
Siapa  dalangnya?
19 september 2014,
Terbaru, Dewan Perwakilan (House of Representatives) Amerika Syraikat telah meluluskan cadangan Obama untuk melatih 5,000 tentera “pemberontak” di sebuah kem latihan di Arab Saudi untuk melawan “militant ISIS”. Dipetik dari http://thecable.foreignpolicy.com:
In a crucial vote of support for the White House’s declared war on Islamic State militants in Syria and Iraq, the House of Representatives voted to give President Barack Obama authority to arm and train Syrian rebels in the war-torn country.
… which would train some 5,000 Syrian rebels in the first year at facilities in Saudi Arabia.
Maknanya, Amerika Syarikat kini akan melatih 5,000 (untuk tahun pertama) “orang Islam” untuk berperang dengan “orang Islam ISIS”. Pemimpin ISIS Abu Bakar Baghdadi kita semua sudah maklum adalah awalnya hasilan didikan Amerika Syarikat. Samada penerusan gerakan militant ISIS/ISIL sekarang ini adalah dalam “grand plan” asal atau ianya suatu situasi “anak didik yang sudah naik kepala dan lawan tuan” – itu semua mungkin lebih terserlah dalam masa terdekat.
Di Tanah Air kita pun tidak kurang juga minat Amerika Syarikat untuk campur tangan. Sebab ini curahan dana dari Amerika Syarikat berleluasa meracuni pemikiran rakyat awam dengan membina boneka-boneka dan “moderate baruas” dalam apa yang disebut oleh Rand Corporation sebagai “Building Moderate Muslim Networks”.(sumber)
Comango penerusan agenda barat...baca
TPPA,apa agenda barat Amerika,
Antara kesan yang bakal dihadapi oleh rakyat ialah seperti peningkatan kos perubatan kerana perjanjian ini akan memaksa rakyat untuk membeli kebanyakan ubat daripada Amerika. 

Ubat-ubatan generik kepada jenama asal yang dikeluarkan oleh syarikat tempatan selama ini yang mana harganya jauh lebih murah bakal dihadkan atau mungkin dihapuskan sama sekali.Walhal khidmat perubatan termasuklah ubat-ubatan sepatutnya ditanggung sepenuhnya oleh pemerintah dan dinikmati secara percuma oleh rakyat, tidak kira sama ada rakyat itu berkhidmat dalam jawatan negara ataupun swasta, Muslim dan juga bukan Muslim. 

Ini berbeza dalam sistem kapitalis di mana keuntungan bagi syarikat-syarikat perubatan dan negara mengatasi segala-galanya termasuklah rakyat. Perkara yang paling utama yang perlu dilihat dalam isu ini adalah hukum berdagang antara negara umat Islam dengan negara kafir harbi fi’lan seperti Amerika Syarikat yang merupakan suatu keharaman mutlak, di samping keharaman dalam pelbagai jenis transaksi ribawi yang bakal berlaku nanti. 

Amerika adalah merupakan negara yang sedang memerangi umat Islam dan segala hubungan diplomatik dengan mereka wajib diputuskan. Umat Islam tidak sepatutnya terus mengamalkan dasar pintu terbuka dan menghulur berjabat tangan dengan musuh-musuh Islam dalam apa jua muamalah terutamanya dalam perkara-perkara yang boleh memberi mereka peluang untuk menguasai umat Islam.

Perjanjian TPPA ini pastinya akan mengukuhkan lagi pasaran bebas sepertimana yang dicanang-canangkan oleh golongan kapitalis. Dalam kitab Nizhamul Iqtisad fil Islam (Sistem Ekonomi Dalam Islam) karangan Sheikh Taqiyuddin an-Nabhani menyebut :

“Perdagangan  luar negeri merupakan salah satu bentuk hubungan antara negara, bangsa dan umat. Hubungan-hubungan ini semuanya harus tunduk pada kekuasaan negara (Khilafah) sehingga negaralah yang harus mengatur dan mengarahkan perdagangan tersebut secara langsung, baik perdagangan tersebut merupakan hubungan antara individu, hubungan ekonomi mahupun perdagangan. Oleh kerana itu, secara mutlak teori pertukaran bebas tersebut tidak boleh diambil. Sebab Negara Islam akan melarang pengeluaran beberapa komoditi yang lain serta akan masuk campur tangan terhadap peniaga kafir harbi dan mu’ahid.”

Isu ini sepatutnya dipandang oleh umat Islam bukan dari sudut kepentingan masyarakat bumiputera ataupun kerisauan sama ada kebolehan kita untuk bersaing di peringkat global. Sebaliknya ia harus dipandang dari sudut pandangan Islam yang mengharamkan perjanjian seperti ini. Sebagai umat Islam yang merindui diterapkan Sistem Ekonomi Islam (serta sistem-sistem Islam yang lain) secara kaffah (menyeluruh), kita harus sedar bahawa Perjanjian Perkongsian Trans-Pasifik   ini merupakan buah kepada sistem kapitalis yang rosak. Sekiranya buah ini dipetik dan dimakan oleh umat Islam, ia pasti akan meracuni tubuh badan kita sendiri. Wallahu a’lam.

Sumber : 
[1]Utusan Online, 31/07/13
[2] Harakah Daily

Ya Allah selamatkan negara kami ini dari pakatan jahat Amerika LAKNATULLAH untuk menguasai bumi milik islam(di seluruh dunia)....

No comments:

Search This Blog

Archives

PING BUSUK

APESAL TENGOK JER...