Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman: “Wahai Muhammad, ingatlah ketika datang pertolongan Allah dan kemenangan bagimu. Engkau menyaksikan manusia masuk Islam berbondong-bondong. Wahai Muhammad, karena itu bertasbihlah kamu untuk menyatakan syukur kepada Tuhanmu dan mohonlah ampun kepada-Nya. Sungguh Tuhanmu sangat lapang dalam memberikan ampunan kepadamu.” (An Nashr, 110: 1-3)

KAWE_KAWE AMBO

Friday 18 May 2012

PELURU BERPANDU AS(USA) MAKAN TUAN


Cerobohnya AS: Rudal Jatuh di Permukiman
Sekurang-kurangnya 100 rumah di sekitar pangkalan tentera Amerika Syarikat di Fort Hood terpaksa dikosongkan sementara, akibat jatuhnya satu peluru berpandu yang digunakan untuk latihan dari helikopter tentera di bahagian tengah Texas.



Jurucakap Polis (Carrol Smith) mengatakan ia berlaku pada hariRabu tidak ada seorang pun yang tercedera dan pihak Fort Hood telah menyiasat kejadian tersebut.


Peluru berpandu itu - yang telah dikenalpasti sebagai alat yang digunakan untuk latihan M36 - jatuh di lapangan terbuka yang berdekatan dengan Aquarius Drive dan Trimmer Drive di Killeen - asrama bagi tentera yang bertugas di Fort Hood - pada Selasa malam, kira-kira pukul 20.15 waktu tempatan .


unit pemusnah bom Fort Hood dihantar ke kawasan tersebut. Kira-kira 100 rumah di kosongkan buat sementara sebagai langkah berjaga-jaga.


Seorang pegawai penerbangan di pangkalan tentera, Howard Arey, mengatakan siasatan sedang berjalan. Arey mengatakan  kemalangan tersebut bukanlah disebabkan oleh masalah teknikal.

No comments:

Search This Blog

Archives

PING BUSUK

APESAL TENGOK JER...