Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman: “Wahai Muhammad, ingatlah ketika datang pertolongan Allah dan kemenangan bagimu. Engkau menyaksikan manusia masuk Islam berbondong-bondong. Wahai Muhammad, karena itu bertasbihlah kamu untuk menyatakan syukur kepada Tuhanmu dan mohonlah ampun kepada-Nya. Sungguh Tuhanmu sangat lapang dalam memberikan ampunan kepadamu.” (An Nashr, 110: 1-3)

KAWE_KAWE AMBO

Wednesday 1 February 2012

GAYA ITU MENUNJUKKAN BUDAYA

Kalau kita nak kenal budaya atau trend seseorang yang pasti kita kena pergi mendekati dan berkawan dengannya,tapi itu adalah andaian yang salah.
Dalam dunia yang serba moden pada hari ini kita tak payah nak berhabis duit untuk kesesebuah negara kerana ingin melihat budayanya,bagaimana corak mereka berpakaian,kegemaran dan pelbagai lagi kegiatan mereka.Banyak sumber yang boleh kita jadikan rujukan,contohnya dari gambar yang kita dapat lihat di majalah dan media massa atau elektronik.

Hari ini kita nak bercerita pasal  "Tokyo Street Fashion".Soal fesyen ni memang tak dapat dipisahkan dengan remaja,baik di eropah atau asia.Kalau anda bukan orang jepun bagaimana anda nak tahu bagaimana remaja jepun berfesyen,jawabannya mudah sahaja lihatlah gambar yang dipaparkan.Setiap masa fesyen memang selalu berubah,baik dari segi bentuk atau penjenamaan,ia terlalu cepat menguasai remaja dan akan hilang ditelan masa.Kita sebagai orang islam seharusnya menunjukkan budaya berpakaian yang sopan dan menutup aurat,kerana kita lah duta untuk agama,naikkan martabat islam supaya menunjukkan perbezaan antara islam dan bukan islam(kafir)...














No comments:

Search This Blog

Archives

PING BUSUK

APESAL TENGOK JER...