Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman: “Wahai Muhammad, ingatlah ketika datang pertolongan Allah dan kemenangan bagimu. Engkau menyaksikan manusia masuk Islam berbondong-bondong. Wahai Muhammad, karena itu bertasbihlah kamu untuk menyatakan syukur kepada Tuhanmu dan mohonlah ampun kepada-Nya. Sungguh Tuhanmu sangat lapang dalam memberikan ampunan kepadamu.” (An Nashr, 110: 1-3)

KAWE_KAWE AMBO

Tuesday 8 November 2011

DUA JARI KAKI PUTUS DEKAT LAMPU ISYARAT


KUALA LUMPUR: Malang tidak berbau bagi seorang penunggang motosikal apabila putus dua jari kaki kanan selepas melanggar sebuah kereta di Jalan Yaacob Latiff, di sini, semalam.
Dalam kejadian jam 1.30 pagi itu, lelaki berusia 20-an dan menunggang motosikal Yamaha 125Z itu dalam perjalanan dari ibu kota menghala Bandar Tun Razak.

Saksi yang enggan dikenali berkata, dia melihat lelaki terbabit berkenaan menunggang motosikal pada kelajuan tinggi bersama rakannya ketika memasuki Jalan Yaacob Latiff sebelum hilang kawalan ketika mengambil selekoh menghala Hospital Rehabilitasi Cheras.
“Akibatnya penunggang motosikal itu merempuh sebuah Perodua Kancil yang keluar dari simpang jalan sebelum terpelanting dan jatuh berdekatan lampu isyarat dalam keadaan kakinya tersangkut pada motosikal.

“Selepas membuka kasutnya saya lihat dia terkejut apabila mendapati dua jari kaki kanannya putus,” katanya ketika ditemui di tempat kejadian.

Menurutnya, mangsa dikejarkan ke Hospital Universiti Kebangsaan Malaysia (HUKM) dengan bantuan orang ramai.

No comments:

Search This Blog

Archives

PING BUSUK

APESAL TENGOK JER...