Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman: “Wahai Muhammad, ingatlah ketika datang pertolongan Allah dan kemenangan bagimu. Engkau menyaksikan manusia masuk Islam berbondong-bondong. Wahai Muhammad, karena itu bertasbihlah kamu untuk menyatakan syukur kepada Tuhanmu dan mohonlah ampun kepada-Nya. Sungguh Tuhanmu sangat lapang dalam memberikan ampunan kepadamu.” (An Nashr, 110: 1-3)

KAWE_KAWE AMBO

Friday 2 September 2011

BUKAN DITEBUK TUPAI....

Ini bukan cerita ditebuk tupai tapi ditebuk manusia,siapa kata rumah kayu tak selamat tapi rumah batu pun lagi tak selamat...tak caya bacalah....



PETALING JAYA: Tindakan enam penjenayah cuba merompak sebuah kedai pajak gadai pada cuti Aidilfitri gagal apabila mereka diberkas polis dalam kejadian di Seri Setia, Sungai Way, di sini, semalam.
Kejadian kira-kira jam 2 pagi itu disedari seorang lelaki yang juga peniaga di premis berdekatan sebelum memaklumkan kepada polis.
Tang mana yang dok kata rumah batu ni kukuh,dan kuat habag mai...
Saksi yang hanya dikenali sebagai Siva berkata, dia menyedari selepas mendengar bunyi bising termasuk bunyi alat penggera dari arah kedai itu sebelum menghubungi polis.

Katanya, anggota dari Balai Polis Sungai Way yang terletak kira-kira 50 meter dari tempat kejadian bergegas ke lokasi dan menahan enam lelaki yang leka menebuk dinding kedai kasut bersebelahan kedai pajak gadai untuk memasuki premis berkenaan.



Difahamkan, enam suspek menggunakan tiga kenderaan termasuk dua MPV jenis Naza dan sebuah jenis Mercedes.



Ambo pun nok kayo jugak....hendak seribu daya,taknak seribu dalih,pokok pangkalnya usaha...dan sememangnya mereka-mereka ni memang kuat berusaha....dunia-dunia penuh dengan tipu daya...

No comments:

Search This Blog

Archives

PING BUSUK

APESAL TENGOK JER...