Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman: “Wahai Muhammad, ingatlah ketika datang pertolongan Allah dan kemenangan bagimu. Engkau menyaksikan manusia masuk Islam berbondong-bondong. Wahai Muhammad, karena itu bertasbihlah kamu untuk menyatakan syukur kepada Tuhanmu dan mohonlah ampun kepada-Nya. Sungguh Tuhanmu sangat lapang dalam memberikan ampunan kepadamu.” (An Nashr, 110: 1-3)

KAWE_KAWE AMBO

Thursday 22 September 2011

"4 DOL" TERSUNGKUR


IPOH: Tindakan empat penjenayah ahli ‘Geng Dol’ yang menembak anggota polis menggunakan pistol buatan sendiri, mengundang padah apabila semua mereka maut dihujani puluhan peluru dilepaskan pasukan keselamatan itu, semalam.

Kejadian berbalas tembakan itu berlaku berhampiran susur Jalan Kampung Changkat Larang di Batu Gajah, di sini, kira-kira jam 9.30 malam kelmarin.
Empat suspek itu berusia antara 30 dan 40 tahun dan dipercayai terbabit lebih 18 kes samun serta rompakan bersenjata, mati bergelimpangan di tempat kejadian.

Semua anggota kumpulan penjenayah itu ditembak selepas bertindak melepaskan tembakan dan cuba menyerang anggota polis dengan parang panjang dalam cubaan nekad untuk melarikan diri.



Ketua Polis Perak, Datuk Mohd Shukri Dahlan berkata, kejadian berlaku sejurus sepasukan anggota Jabatan Siasatan Jenayah Perak terserempak dengan sebuah Proton Waja berwarna perak dengan nombor pendaftaran WJE 7626 dinaiki empat lelaki yang berkelakuan mencurigakan.


No comments:

Search This Blog

Archives

PING BUSUK

APESAL TENGOK JER...