Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman: “Wahai Muhammad, ingatlah ketika datang pertolongan Allah dan kemenangan bagimu. Engkau menyaksikan manusia masuk Islam berbondong-bondong. Wahai Muhammad, karena itu bertasbihlah kamu untuk menyatakan syukur kepada Tuhanmu dan mohonlah ampun kepada-Nya. Sungguh Tuhanmu sangat lapang dalam memberikan ampunan kepadamu.” (An Nashr, 110: 1-3)

KAWE_KAWE AMBO

Tuesday 8 March 2011

KISSING CONTEST

Sekarang ni ramai bloggers asyik sibuk pasal contest jer bermacam-macam,berjenis-jenis,aku pun rasa nak buat contest juga la.Contest aku ni pelik dan memang pelik,kissing contest....bagi pasangan yang dapat menunjukkan ciuman yang paling unik layak dapat hadiah,tapi bab hadiah tu tunggu la dulu,aku dok tengah sibuk cari penaja.Oh... tidak kau tak layak sebab kau
hanya tahu pasal friend kiss atau even a necking dan tak payah risau semuanya aku tak bagi masuk contest ni,sebab kita ni orang melayu kena beradab,ianya bukan adat.Jangan tiru aksi ni kat tempat awan walaupun dengan pasangan halal,kalau nak buat juga panggil isteri masuk bilik berciumlah sampai bengkak mulut aku tak marah.

Apa yang aku cerita ni sebenarnya acara sambutan Valentine Days di utara negeri China iaitu bandar Tianjin.Perlakuan ini telah mencetuskan kontroversi kerana melakukan ditempat awan dan sepatutnya di tempat tertutup.Pasangan yang paling lama bercium akan mendapat wang tunai berjumlah 2,000 Yuan tak tahu lah aku berapa nilainya duit kita.Acara ini telah dianjurkan oleh sebuah Pasaraya.Everybody Is Happy itulah pangilan atau slogan bagi acara ini.

Korang tengok gambar ni...cool..dan bagaimana setiap pasangan berusaha untuk mengayakan style masing-masing.




No comments:

Search This Blog

Archives

PING BUSUK

APESAL TENGOK JER...