Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman: “Wahai Muhammad, ingatlah ketika datang pertolongan Allah dan kemenangan bagimu. Engkau menyaksikan manusia masuk Islam berbondong-bondong. Wahai Muhammad, karena itu bertasbihlah kamu untuk menyatakan syukur kepada Tuhanmu dan mohonlah ampun kepada-Nya. Sungguh Tuhanmu sangat lapang dalam memberikan ampunan kepadamu.” (An Nashr, 110: 1-3)

KAWE_KAWE AMBO

Friday 18 February 2011

PENEMBAK TEPAT BUNUH ORANG AWAN


TRIPOLI: Sekurang-kurangnya empat terbunuh dalam pertempuran dengan pasukan keselamatan Libya, kata pemimpin pembangkang dan pertubuhan bukan kerajaan, semalam.
Menjelang perarakan Hari Kemarahan yang dianjurkan aktivis siber hari ini, mereka mendakwa pasukan keselamatan Libya dan Jawatankuasa Revolusi menggunakan peluru hidup bagi memaksa penunjuk perasaan aman anjuran pergerakan pemuda al-Baida bersurai.


Pertubuhan hak asasi berpangkalan di London, Libya Watch, berkata sekurang-kurangnya empat penunjuk perasaan maut.

Pertubuhan hak asasi manusia yang berpangkalan di Geneva, Human Rights Solidarity, pula berkata penembak tepat ditempatkan di bumbung bangunan membunuh sehingga 13 penunjuk perasaan.

Berpuluh-puluh yang lain pula cedera.

Perarakan Kemarahan yang dirancang itu bakal menjadi ujian kepada pemimpin Libya, Muammar Gaddafi, 68, yang memerintah negara itu sejak 1969. - AFPan

Memang tepat sebab target sebenarnya orang awan

No comments:

Search This Blog

Archives

PING BUSUK

APESAL TENGOK JER...