Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman: “Wahai Muhammad, ingatlah ketika datang pertolongan Allah dan kemenangan bagimu. Engkau menyaksikan manusia masuk Islam berbondong-bondong. Wahai Muhammad, karena itu bertasbihlah kamu untuk menyatakan syukur kepada Tuhanmu dan mohonlah ampun kepada-Nya. Sungguh Tuhanmu sangat lapang dalam memberikan ampunan kepadamu.” (An Nashr, 110: 1-3)

KAWE_KAWE AMBO

Wednesday 23 February 2011

MANUSIA TINGGAL DALAM AIR

Ini kisah di Jepun,manusia tinggal dalam kolam yang berisi air bukan kolam kosong macam perigi buta.Sila lihat gambar kat bawah kalau tak percaya menakjubkan..kelihatan beberapa orang berada didalam air sambil diperhatikan oleh seorang lelaki.



                                                      Gambar yang diambil dari dalam kolam...


Apa tengok-tengok tak percaya...kalau berani cubalah...

Tapi awas kita tertipu sebenarnya,ini adalah satu teknologi dari jepun,ia memang nampak real seolah-olah  seperti penghidupan didalam air.Ia adalah sebahagian dari Muzium Koleksi Seni Abstrak.Ia menggunakan dua bahan berasaskan kaca yang dipanggil  "Clear Acrylic Glasses" pada bahagian atas kolam,kemudian di isikan air sebanyak empat hingga lima inci diatas kaca tersebut;jadi apa yang kita lihat itu hanya satu ilusi sahaja.

No comments:

Search This Blog

Archives

PING BUSUK

APESAL TENGOK JER...